İlk postuma big bang'den başlamak istedim:) Dünyanın en çok tercih edilen arama motorunun Google olduğunu hepimiz ezbere biliyoruz. 318 Milyon nüfusu olan Amerika'nın %65.6'sını kaplıyor. Türkiye'de ise kullanıcıların %95'i Google'ı tercih ediyor. Hal Böyle olunca kullanıcıların arama alışkanlıklarını tutan Google'ın elinde devasa bir data oluşuyor.
Peki Google bunu nasıl paraya çeviriyor? İşte burada karşımıza Google AdWords çıkıyor. Google'ın reklam ağı. Bir diğer adıyla Paid Search diğer bir adıyla SEM(Search Engine Marketing).
Her gün Google'da milyarlarca arama yapılıyor. Dijital ve mobilleşen bu düzende benzersiz kullanıcılar("benzersiz kullanıcı" deyimine Google'ın makalelerinde sıkça rastlarsınız) işletmenizin potansiyel müşterileri haline geliyor.
SEM'i, SEO'dan ayıran temel fark ise "hızlı ve ücretli" şekilde Google'ın top pozisyon dediğimiz premium alanına yerleşmek ki kullanıcıların %62'sinin ilk üç sırayı tıkladığını düşünürsek hayati öneme sahip.
2009 yılı itibariyle 1 Trilyonu aşan Google'ın index sayısının içerisinde işletmenizi bir şekilde ekletemediyseniz işte bu noktada SEM imdadınıza yetişiyor.
Faydalarına göz atarsak:
*Hedefli Kullanıcı
*Ölçülebilir Performans
*Dilediğiniz bütçeyle yapabilmeniz
*Google'ın geniş Görüntülü ve Arama Ağı(Ad Sense vs)
*Az Maliyet
*Karlılık Odaklı
*Yeniden Pazarlama
*Sadece tıklamayla ücretlendiriliyor oluşunuz
*Reklamlarınız belirlediğiniz periyotlarda hızlı şekilde değiştirme, yenileme şansınız
*Reklamınızı istediğiniz coğrafya ve dilde hedefliyor oluşunuz
*Kullanıcılarınızı her adımda hedefleyebilirsiniz
*360 derece pazarlama
*İstediğiniz aygıtta reklam yayınlayabiliyor oluşunuz
Daha fazla bilgi için buraya lütfen.
No comments:
Post a Comment