Saturday, November 22, 2014

Kampanya Yaratmak

Paid Search yapanlar için kampanya yaratmak nefes almak kadar elzem bir şey. Zira müşterinin bütçesiyle oynuyorsunuz tıpkı borsa gibi. Ya kazanacaksınız ya da kaybedecek. Bizde ki kaybetmeden kasıt hedefe ulaşamama olarak da algılanabilir.

Öncelikle kampanya yaratmadan önce kendinize bir strateji ve hedef belirlemelisiniz. Bunu yaparken de müşteriyle çok sık diyalog kurmalı, onun beklentisini ve neler yapmak istediğini anlamalı daha sonra bu yapılmak istenen şeyin teknik olarak mümkün  olup, olmadığı noktasında müşteriyi yönlendirmeli ve en nihayetinde stratejinizi inşa etmeye başlamalısınız.

(Müşteri ilişkisi ayrıca incelenmeli, buraya da not düşelim:)

Spesifik bir örnekten yola çıkalım dilerseniz;

-Siz ayakkabı satan yeni açılmış bir web sitesi sahibisiniz. Öncelikle bütçeniz az ve marka algısı yaratmak istiyorsunuz ve satış ya da karlılık beklentiniz yok.

Bu tip müşteri beklentisine en iyi cevap verecek kampanya tipi görüntülü reklam ağı (Google Display Network) dediğimiz, herkesin anlayacağı dilde banner reklamlar. Zira daha az maliyet charge edecek, Google'ın partner ve yayıncı ağıyla yüksek erişim sağlanacaktır.

Az bütçeyle, reach artacak alakalı kitleye gösterilen reklamla alakalı kullanıcı audience'i oluşacak böylece search remarketing(arama ağı-yeniden pazarlama) ve remarketing(yeniden pazarlama) kampanyalarında kullanabileceğiniz bu kitle elinizdeki en büyük koz olacaktır.

Brand Awareness'e yönelik yaptığınız Display kampanyasının meyveleri cebinizde dururken bir yandan internetten alışveriş yapan kullanıcı kitlesinin arama alışkanlıklarını analiz ederek sadece arama ağına yönelik kampanya kurgusu çıkarabilir ve sıcağı sıcağına müşterinin önüne yeni bir yol olarak koyabilirsiniz.

Bu analizi yaparken en büyük yardımcınız, tarayıcınızda en az Facebook sayfası kadar açık olan ve olacak olan keyword planner aracıdır. Buradan edindiğiniz fikirlerle kampanya ve reklam gruplarınızı çok rahat şekilde çıkarabilirsiniz.

No comments:

Post a Comment