Sunday, November 23, 2014

Target Outranking Share

Google'ın yeni bid stratejisi olan Target Outranking Share'i size takdim etmek istiyorum. Kendisi henüz betada, arayüzünüze düşmemişse şayet aşağıdaki parafta nasıl kurgulanacağını detaylı yazmaya çalıştım. Öncelikle Outraking Share'in ne işe yaradığını anlamaya çalışalım.

*Bu teklif stratejisi rakiplerinizle ile kendinizi benchmark ederken reklam verdiğiniz kategoride yüksek hedef ve görünürlük(impression share) derdiniz varsa tam olarak sizin için yaratılmış diyebiliriz.

Şöyleki siz elektronik pazarda en iyi olmak isteyen bir markasınız ve sizinle birlikte bu alanda yarışan 5 marka olsun. Sizin agresif hedefleriniz var ve her aramada rakiplerinizin üzerinde çıkmak istiyorsunuz.

Bunun için yapmanız gereken şey görünürlüğü arttırmak istediğiniz bir kategori belirlemek ve ardında auction insight raporu çalıştırmak ve bu kategorideki en yakın rakibinizi çıkarmak. Ondan sonra bu stratejiyi uygulamak iki dakikanızı almayacaktır.

PS: Unutmayın auction insight analizi yalnızca aktif reklam çıktığınız kelimeleri baz alır ve size tüm pazar bilgisi sunmaz.

*Stratejiye aşağıdaki adımlarla ulaşabilirsiniz:


 Önce kampanyalar sekmesindeki "Manage flexible bid strategy" seçeneğini tıklıyoruz.






Ardından açılan strategy tab'inden Target outranking share seçeneğini tıklıyoruz.















Daha sonra açılan pencerede ilgili dataları giriyoruz:




















Stratejinize bir isim vermekle başlayın, mesela Buzdolabı-Outranking/ %50

Benchmark domain: Rakip seçin

Target Outranking Share: %50 (Bu demek oluyor ki rakibinizden %50 fazla görünmek istiyorsunuz)

Bid automation bırakın adwords belirlesin nasılsa max limit koyacaksınız.

Max bid limit: Örn: 1.50TRY


Bu stratejiyi kullanırken unutulmaması gerekenler:

-Hedef geçiş payını %50 vermiştik örnekte bu gibi yüksek yüzdeler için bütçenizin de yüksek olması gerektiğini unutmayın.

- Bu strateji kalite puanınızı etkilemez ve dolayısıyla genel sıralamanızı yükseltmez. Yalnızca seçtiğiniz rakip özelinde sıralamanızı istediğiniz düzeyde yükseltmenize yardımcı olur ancak bunu garantilemez, sıralamadaki nihai yerleşimi kalite skoru ve rekabet belirler.

-Bu teklif yalnızca arama ağında kampanya, reklam grubu ve anahtar kelime düzeyinde uygulanabilir.

-Stratejinin sonuç vermeye başlaması için minimum 7 gün beklemelisiniz.

Daha fazla bilgi için buraya lütfen:


No comments:

Post a Comment